San Francisco en op weg naar las Vegas - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu San Francisco en op weg naar las Vegas - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu

San Francisco en op weg naar las Vegas

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

10 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Waar waren wij ook alweer gebleven... O ja wij waren op ongeveer 3 uur van San Francisco gestrand. Hier vonden wij een goed hotel. Chris heeft nog gebeld met het hostel dat wij vandaag niet zouden aankomen, maar morgen. Als smoes had hij opgegeven dat we pech hadden gehad met de auto, waardoor wij die ene overnachting niet hoeven te betalen. Wat een slimme jongen die Chris!!!

Na een goede nachtrust en biertjes in de Ierse pub zijn wij vertrokken naar San Francisco. Met sillicon Valley als omleidingsroute (bedrijven Apple en Google bezocht, gigantisch groot trouwens) kwamen wij goed aan in de stad met de steile heuvels. Na de spullen gedropt te hebben in het hostel zijn wij San Francisco ingegaan. Na genoten te hebben van het uitzicht bij het hostel ( over Alcatraz en de golden gate bridge) zijn wij richting de haven/ pier gelopen. Ook wel fisherman's wharf genaamd. Na een lekker groot biertje zijn wij richting de binnenstad gelopen. Het was meteen klimwerk. Wat moeten die Amerikanen in San Francisco een geweldige kuiten hebben, of zouden ze net als de rest van de Amerikanen alles met de auto doen?
Na een flinke klim hadden wij wel een prachtig uitzicht. Tevens hebben wij de wijk Chinatown aangedaan. Heel apart ineens een Chinese wijk. Na een lekkere pizza in little Italy gingen wij terug naar het hostel voor een pub tour. Na het verzamelen van een aantal hostels zijn wijnboer pubs ingedoken. Leuke bars en zweer. De minste bar was een homobar. Gelukkig voor ons zijn wij daar niet al te lang gebleven. Maar de rest was zeer aangenaam.

De volgende dag besloten wij om met een hop on hop off bus de stad te verkennen. Als eerste maar richting de golden gate bridge. Wat een grote brug! Na de lunch zijn wij op een boot gestapt voor een tour over het water. Onder de brug door en rondom Alcatraz. Met een prachtige blauwe hemel en een fel zonnetje was het genieten blazen. Na een bustour door downtown (wat een hoge gebouwen) hebben wij nog wat door de stad heengelopen. Na een welverdiend biertje hebben wij nog een lekkere hamburger gegeten in een leuk restaurant.

Het is alweer tijd om de auto te pakken richting yosemity park. De omgeving werd steeds mooier.
Yosemity park is een groot natuurpark met mooie natuur en bergen en watervallen. Na een mooie rit door het park kwamen wij aan bij onze overnachtingsplek. Wij hadden een verwarmde tent geboekt midden in het park. Na het dumpen van de bagage zijn wij door het park gaan wandelen. Eerst richting een mooi meer en daarna richting de watervallen. Het begon toen inmiddels te schemeren dus zijn wij maar tot de kleine waterval gelopen. Aangezien het nog geen hoogseizoen was waren veel restaurants en bars gesloten. Dus hebben wij maar een pizza gegeten bij de pizzatent, die als enige open was. We zijn op tijd naar bed gegaan omdat morgen een lange reisdag zou worden en ook de zomertijd al zou ingaan. Dus een uur korter slapen. Ja echt, die gekke Amerikanen voeren de zomertijd dus op een ander moment in dan in Europa. Enige voordeel is dag bij de terugreis er minder tijdsverschil is.

Na een koude goede nachtrust zijn wij op tijd vertrokken richting las Vegas. Helaas konden we niet de korte route door het park rijden. Deze wegen (bergpas) waren nog afgesloten ivm de sneeuw. Dus hierdoor moesten wij nu ruim 8 uur rijden in plaats van 6. Onderweg kwamen wij nog plukjes met sneeuw tegen langs de weg. De route was in het begin nog erg mooi. Dus geen straf. Het middenstuk van de route was aan de saaie kant. Wel zagen wij hele lange goederen treinen. Allemaal big in the USA.. Op een gegeven moment werd de route weer mooier. Steeds meer woestijn gebied. Helaas konden wij door de omleiding niet naar de dead valley. Dus helaas kon ik ze geen regen brengen. (6 jaar eerder had ik regen in de dead valley). Maar het gebied waar wij door heen reden was ook een prachtig gebied. De route was gelukkig niet al te druk. Iets voor 7 uur waren wij gearriveerd in las Vegas ook wel
Sin city genoemd.....Na een verfrissende douche en een een drankje hebben wij al onze eerste dollars verloren. Alhoewel Chris 40 cent terug verdiende en ook ging ophalen...na het eten zijn wij het casino in ons hotel meer gaan verkennen. Helaas staat Ronald op een verlies. Chris staat wel goed in de plus. Dus hopelijk iemand die met winst weggaat uit Vegas. Om 24:00 besloten wij nog een stukje van de strip te lopen. Wat een stad!! Is echt 24/7 leven. Gaat de hele nacht door. Het was dan ook nog flink druk om 12 uur s'nachts. Na een korte wandeling zijn wij teruggegaan naar onze piramide. Het Luxor hotel. Heel apart dat de liften een beetje kantelen.

Inmiddels lig ik lekker bij het zwembad het verslag bij te werken. Helaas is de zon achter een grote wolk. Maar het is wel lekker warm, en de zon komt vast wel zo terug. Dus Limburg is wat betreft weer bijna beter....

Groeten Ronald

• 10 Maart 2014 - 21:55

Anneke:

een mooi verslag . en dat gokken .... jou geluk ligt op een ander vlak zullen we maar zeggen .
    veel plezier nog en de groetjes vanuit een zonnig limburg

• 10 Maart 2014 - 22:20

Dick En Trudy:

Klinkt geweldig allemaal! Beetje uitkijken met gokken he? Je moet nog een half jaartje verder trekken!
    groetjes van ons!

• 10 Maart 2014 - 22:41

Ronald Janknegt:

Zo inmiddels Schijnt de zon heerlijk en staat er en emmer met 5 corona's naast ons

• 11 Maart 2014 - 11:14

Ron Greven:

Gewoon groot inzetten bij dat gokken en hopen op beginnersgeluk....
    you only live once :-)

maar heel veel plezier weer bij de rest van de trip. ...

• 11 Maart 2014 - 12:02

Truus:

leuk verslag en mooie foto's

• 11 Maart 2014 - 14:58

Irene:

hai ronald en chris, leuk verslag. Merk wel dat jullie genieten. Goeie reis verder.

• 11 Maart 2014 - 15:26

Astrid:

Luxe, zo'n verwarmde tent. En dat hotel in Las Vegas is ook bijzonder hè ? Even opgezocht. Mooi hoor.
    Goeie reis verder !

• 11 Maart 2014 - 21:10

Kevin:

Hoi Ronald en Chris, erg leuk verslag weer en schitterende foto's. Veel plezier op jullie reis.

• 12 Maart 2014 - 12:15

Tim:

Biertje hier, biertje daar, pizzeria's en steakhouses, grote afstanden, grote steden sounds like someone is enjoying a proper American Road Trip ;-)

Mis je Geleen e.o. en een ouderwets bordje stamppot met Unox rookworst al? Of je bureaustoel en stapels papierwerk op je (ex) werk om door te nemen?

Blijf genieten, blijf op je website posten en good luck mate!

Cheers,

Tim

• 20 Maart 2014 - 09:34

Ellen :

Leuk verslag! Geniet ervan, maar dat zal vast wel lukken.
    Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen, goede reis!