New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu

New York

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

26 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

New York is one big city with a lot of high buildings. And so much more....

De laatste loodjes van dit verslag werk ik bij in het toch wel kleine Geleen.

Vrijdag zijn wij dus goed aangekomen in New York. De taxi rit naar het hotel duurde best lang door al het verkeer. Het hotel lag op een mooie locatie. Voor de New York kenners onder ons de 55ste straat met de 7th avenue. Of te wel vlakbij Central Park en Times Square. S'avonds zijn wij meteen richting times square gelopen. Just folllow the light. Eigenlijk is het gewoon een druk plein met veel reclameborden die veel licht afgeven. Maar wel heel gaaf! Hierna zijn wij een Ierse kroeg wat gaan eten en drinken, vlakbij times square. De prijs viel nog mee, mede gezien de locatie. Echter keken ze mij raar aan... Maar achteraf snap ik het. Er waren blijkbaar al eerder Janknegten geweest hier, namelijk twee (lieve) nichtjes met ouders. Dus tsja ik heb geprobeerd het imago te verbeteren!!

De volgende besloten we niet al te vroeg op te staan aangezien het weer ook nog niet heel goed zou zijn, zeker in de ochtend. Na een ontbijt/brunch zijn wij richting central park gelopen. Dit is echt een giga park midden in de stad. Past waarschijnlijk makkelijk een Nederlands dorp in. Wij hebben het eerste deel van het park goed doorgelopen. Chris wou graag nog naar het guggenheim museum. Nou dat was dus een foutje moet kunnen baas...het was alleen maar kunst. Chris dacht dat hier ook iets te vinden was over het heelal en sterren, maar dit was blijkbaar een ander museum. Na een korte tijd stonden wij dus weer buiten. (Een record, ik weet het niet? ). Maar de wc bordjes vonden wij het mooist... Sorry zijn geen kunstliefhebbers / kenners.
Uiteindelijk zagen wij dat aan de andere kant van het park wel het juiste museum lag. Het historisch museum. Hier zijn wij dan ook naar binnen gegaan. Wij hadden ook een optie genomen om nog een 3D film te bekijken. Deze ging over licht en dingen om ons heen die wij niet of nauwelijks kunnen zien. Het was een mooie film, echter toen de film afgelopen was ging het museum in een half uur sluiten...balen, omdat we bijna niks over het heelal en de sterren gezien hadden. Maar Chris zou terugkomen!! Het was vandaag perfect weer voor Central Park met een zonnetje en 16 graden. Heerlijk! Tijdens een drankje in de bar hebben wij ons nog door Amerikanen extra laten informeren over New York.

De volgende dag hebben wij een flink eind gelopen. Eerst zijn wij naar Rockefeller center geweest. Met kerst staat hier de grote kerstboom. Bij de Rockefeller toren zijn wij omhoog gegaan. Wat een uitzicht!! Prachtig gewoon. Een heel goed uitzicht over central park en richting downtown of ook wel wall street en de Empire State building. Met flink wat inzoom werk was het Vrijheidsbeeld ook goed op de foto te krijgen. Via het Empire State building (niet omhoog gegaan) zijn wij via een aantal parken doorgelopen naar Washington square park. Ik kan jullie vertellen dat dit best een eind lopen is met veel stoplichten. Gelukkig doen ze hier niet zo moeilijk en kan je vaak door rood lopen. Via de 42ste straat (UN gebouw was helaas dicht) terug omhoog gelopen.

Op maandag zijn wij richting financial district gegaan, het Vrijheidsbeeld enzo. Al snel besloten we dit om met de metro te doen. Uitgestapt bij whitehall steet van waaruit een gratis Ferry gaat naar Staten Island ging. Deze vaart langs het Vrijheidsbeeld en heeft een mooi uitzicht over New York. Omdat het zonnetje een beetje scheen en helder was hadden wij een goed zicht. Terug op vaste land zijn wij naar de nieuwe torens gegaan. Een aantal torens stonden inmiddels. Wow wat zijn deze hoog!! Andere gebouwen stellen dan nog maar weinig voor...tevens nog naar herdenkingspunten en museum van 9/11 geweest. Was indrukwekkend om die verhalen te lezen en de foto's van de mensen. Via wall steet door naar de Brooklyn bridge. Vanaf deze burg heb je een mooi uitzicht over het financial district. In de wijk soho hebben wij de ondergrondse naar het hotel gepakt. De ingang vinden was nogal lastig maar na wat lopen uiteindelijk toch gelukt. S'avonds nog drankje gedaan bij Hooters, aangezien wij toch in Amerika zijn... Nou het viel ons tegen..hadden meer een bar verwacht maar was meer om te eten... Ach toch weer wat gezien. Het was trouwens deze dag goed koud... Wel wat zon maar koud met 2 graden en een koude wind... Brrrr.

De laatste dag is Chris nog naar het museum geweest. Nu had hij alle tijd om rond te kijken en ook naar de juiste films te gaan. Ik heb intussen wat door New York heen gelopen en wat dingetjes gekocht. Onder andere door central park heengelopen en richting de bieb en het station. Tegen half vijf hebben wij nog een aantal biertjes gedronken en nog ergens een laatste hamburger gescoord. Op het vliegveld nog een laatste blue moon en rond 12 uur s'nachts was het tijd om richting Holland te gaan. Gelukkig duurde de vlucht maar slechts 6 uur.

Ik mag terugkijken op een geweldige reis!! Wat hebben wij veel gezien in een korte tijd en wat een indrukken hebben wij opgedaan. Op het einde van de reis, en zeker nu, waren wij moe. Gelukkig komende week de tijd om alles te laten bezinken en de foto's terug te kijken. Zeker geen spijt van deze reis! San Francisco, Las Vegas, New Orleans en New York waren erg leuk! Houston en Texas was het minst. Deze reis bevestigt dat er nog veel te zien is in Amerika alleen in meer tijd. Chris bedankt dat je meereisde door Amerika!

Groeten Ronald

• 27 Maart 2014 - 09:22

Hilda:

Ha Ronald,
    Welkom thuis in ons landje qua temperaturen zit je hier stukken beter als ik je verslag zo lees van de laatste dagen. Maar al ontzettend veel indrukken opgedaan en wordt vervolgt! Dat pakt niemand je meer af. We zien elkaar gauw, top!
    Groetjes

• 27 Maart 2014 - 20:46

Astrid:

Dat is snel gegaan. Zo bereidt je erop voor,zo is het weer voorbij. Maar.... met een ervaring rijker.

• 28 Maart 2014 - 08:16

Claudia:

was erg leuk om te volgen Ronald.
    op naar Curacao en Aruba!