Bon bini - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu Bon bini - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu

Bon bini

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

07 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon bini op Curaçao.

Na een goede vlucht zijn wij (Merlijn Aalders (neef) en ik) goed aangekomen op Curaçao. Nog een speciaal bedankje aan mijn lieve zus(je) voor de overnachting in het mooie Amsterdam. Bij de huurauto op Curaçao zat geen navigatie dus dan maar op de oude manier met kaart en verstand....gelukkig herkende Ronald op een gegeven moment wel weer wat punten. Wij zijn maar een klein stukje verkeerd gereden..u leest later wel wiens schuld dit was. Het hotel was perfect. Het lag op een super locatie en de mensen waren allemaal erg aardig en behulpzaam. Zeker een aanrader!! Op donderdag hebben wij vrij weinig gedaan. Gezwommen, drankje en S'avonds een lekkere bbq op het strand bij ons hotel. Merlijn staat er op dat in het verslag nog een blunder van Ronald vermeld dient te worden; Ronald heeft per ongeluk een biertje omgegooid bij het zwembad. Schande natuurlijk van mij!!! Alcohol misbruik! Ik ben bang dat ik uit de familie wordt gezet....

Op vrijdag hebben we eerst lekker ontbeten bij ons hotel met een prachtig uitzicht. Dit is wat anders dan een saaie boterham in de keuken in Geleen....Merlijn was vanochtend al ver voor de wekker wakker. Dit is niet gebeurd in de afgelopen pak weg 3 jaar...wie Merlijn kent weet dat dit zeer uniek is...
Na het ontbijt zijn wij Willemstad ingelopen. Ons hotel lag in Punda dus het was niet ver lopen. Wel lekker voor de voetjes van Merlijn. Die zijn namelijk erfelijk belast...een Aalders tik. Als eerste langs het oude Vd valk hotel. Dit hotel heeft als een van de weinige ( of enige) hotels ter wereld een verzekering tegen de schade voor een botsing met een invarend schip. Daarna zijn wij doorgelopen naar de Emmabrug of ook wel de pondjesbrug. Dit is een drijvende brug op bootjes. Hierna zijn wij door otrabanda gelopen. Dit ligt aan de andere kant van de brug. Inmiddels was het tijd voor een terrasje, mede rekening houdend met de teren Aalders voeten. Iedereen denkt natuurlijk dat wij een biertje hebben besteld. Nou het was nog net iets te vroeg dus maar een cola....nu was het tijd om de drijvende markt te bezoeken en wat door Punda te lopen. In deze omgeving waren ze ook bezig met de opnamen voor een Braziliaanse soap. Jammer dat ons Portugees de wensen over laat anders hadden wij natuurlijk een rol aangeboden gekregen. Na de lunch zijn wij terug gelopen naar ons hotel om de auto te pakken. Met de auto zijn wij naar bluebay gereden. (Door Merlijn reden wij voor de tweede keer fout in twee dagen....gelukkig is er navigatie voor hem uitgevonden...). Op het strand Hier konden wij mooi snorkelen. Dus het programma was liggen, zwemmen en een biertje. Genieten! Tevens hadden wij weer wat kosten bespaard omdat wij niet hoefde af te rekenen voor het bedje.. Wij waren blijkbaar zijn geen opvallende types.. S'avonds hebben wij lekker tapas gegeten bij een Mexicaan op Mambo Beach. Wat een geweldig uitzicht hier ook. Na een paar drankjes op het strand was het tijd om de dag af te sluiten...

Op zaterdag hebben wij veel gedaan en gezien. Eerst naar Jan kok. Hier zitten een flink aantal flamingo's. Toen door naar Christoffelpark. Dit is een mooi groot natuurpark aan de westkant. Met de auto hebben wij een mooie route door het park gereden. En ja wij hebben ook nog stukjes gelopen door het park.
Na de lunch bij playa Kalki moest Ronald nog vlug ergens een zwembroek kopen. Deze was ik vergeten in te pakken voor vandaag.... Slimme jongen die Janknegt....
Inmiddels was het een beetje aan het spetteren...de tweede regenbui op Curaçao... Ronald en regen het werkt.. Ik ben vooral in te huren voor warme zonnige landen...;-) geen garantie natuurlijk.
Als eerste zijn wij doorgereden naar de grote knip. Hier kon er mooi gesnorkeld worden. Dit was een mooie bay met mooie visjes. Na een korte ligstop op het strand zijn wij doorgereden naar playa Lagun. Hier was de onderwaterwereld nog mooier. Inmiddels was het tijd voor een biertje bij de Jan Thiel bay. Helaas was happy hour net afgelopen.... Wat een pech. Dan maar gewoon biertjes drinken. Heerlijke Amstel bright hebben ze hier. Soort Corona. Tijd dat dit in Nederland ook verkrijgbaar wordt... Het smaakte naar meer ;-)
S'avonds hebben wij in Willemstad gegeten. We moesten natuurlijk ook Willemstad bij nacht verkennen. Erg mooi.... En het eten smaakte ook prima.

Op zondag hebben wij nog lekker ontbeten met het geweldige uitzicht en nog ff gezwommen. Want om half een vertrok de vlucht naar Aruba. Het verslag schrijf ik nu op het strand met heerlijk weer op Aruba.

Een ieder krijgt ook de groeten van mijn ouders!

Groeten Ronald en Merlijn.

• 07 April 2014 - 08:58

Hilda:

Ha Ronald en Merlijn,
    Bedankt voor het leuke verslag, je schrijfstijl begint al aardig op die van je vader te lijken met de humor erin! Wel zonde van het biertje in het zwembad in. Ik wou nog wel even kwijt dat ik het uitzicht bij jullie op het zwembad ook wel aardig vind (:- Geniet maar weer veel samen en veel groetjes voor allen

• 07 April 2014 - 10:18

Astrid:

Hoi Merlijn en Ronald,

Leuk verslag. Geniet van jullie vakantie en ,Ronald, de groeten aan je ouders.

• 07 April 2014 - 11:33

Fam. J.M.Ris:

Allereerst nogmaals bedankt voor alle mooie verslagen en foto's tot nu toe.
    Genieten maar boy 's van alles.
    Ronald doe ook onze groeten aan je ouders.
    Veel liefs,
    Oma en Opa.

• 09 April 2014 - 15:05

Irene:

Leuk verslag. We zullen je nog niet uit de familie zetten, maar... hier heb je ook al eens een biertje omgegooid. Zenuwen??
    We genieten inmiddels al weer van jullie hier op Aruba. xx