One Happy Island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu One Happy Island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu

One Happy Island

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

12 April 2014 | Aruba, Aruba

One happy Island

Na een korte vlucht met vertraging zijn wij goed aangekomen op onze volgende bestemming, Aruba!! Mijn ouders stonden al enthousiast op ons te wachten. Gelukkig hadden ze een bordje mee want wij herkende ze amper omdat ze zo bruin waren.
Iedereen krijgt de groeten van ze!! Een zonnige wel te verstaan.

Na een vlug broodje gegeten te hebben zijn wij doorgereden naar het strand vlakbij de vuurtoren. Hier was het raar genoeg altijd zonniger en werd je iets minder bedekt met zand. Deze periode staat bekend om veel wind, waardoor het eigenlijk heel goed uit te houden is.
Merlijn kwam maar met moeite de zee in en uit....was ook wel een intensieve en spannende dag. Na een mooie zonsondergang zijn wij S'avonds lekker uiteten geweest.
De volgende dag hebben wij eerst boodschappen gedaan bij een soort Jumbo. Erg grappig om zover van huis sky radio te horen en veel Nederlandse producten te zien. Na een lekkere strandwandeling zijn wij weer doorgereden naar het strand. Hier zagen wij nog bijna iemand verdrinken. Maar gelukkig waren er op tijd mensen bij en kwam Merlijn het strand opgevlogen om iemand het alarmnummer te laten bellen. Uiteindelijk viel het allemaal mee en heeft de man het heelhuids overleeft. Verder was het liggen, zonnen en zwemmen en drinken. Erg zwaar allemaal. Helaas waren Ronald en Merlijn nog niet zoveel zon gewend waardoor wij er op sommige plekken wat rood uitzagen. S'avonds hebben wij bij het appartement nog lekker gebarbecued. Dit smaakte prima! Mede Dankzij de topchef Merlijn.

De volgende dag moest mijn vader nog een dagje werken en dan had hij ook helemaal vakantie. Met mijn moeder zijn wij samen Oranjestad ingegaan. De hoofdstad is niet zo heel interessant en groot. Na een lekkere pannenkoek als lunch zijn wij langzaam teruggelopen naar het begin of einde van Oranjestad. Hierna hebben wij nog lekker bij het appartement gelegen en gezwommen. Helaas liet Ronald alweer een biertje vallen... Nu uit de koelkast. Waar heeft die jongen toch last van? Mocht iemand het weten hoor ik dat graag. Helaas was ik teamverband ook niet zo sterk waardoor wij (helaas hè Merlijn) twee spelletjes barricade verloren.

De volgende dag moesten Merlijn en Ronald al zeer vroeg op want om 8 uur vertrokken wij met een jeep om het eiland te verkennen. Eerst vertrokken wij richting de vuurtoren. Hierna gingen wij echt offroad langs de mooie noord en west kust. Prachtig om dit weer te zien. Tevens hebben wij nog een aantal kleine natuurlijke bruggen gezien. Helaas is de grootse brug zo 10 jaar geleden ingestort. Na een goede lunch zijn wij via het natuurlijke park Ari Kok doorgereden naar de Natural pool. Dit is een zwembad met zeewater wat zich zo natuurlijk gevormd heeft. Erg indrukwekkend en zeker een aanrader. Hier hebben wij ook lekker gezwommen. Het was alleen erg wild waardoor wij eigenlijk meer stonden op een heel klein stukje en misschien een slag konden maken...Wij zaten in een leuke gezellige jeep met een aantal Nederlanders en een Amerikaanse toerist achter het stuur. Helaas viel hij bij de Natural pool (waarschijnlijk pols gebroken) waardoor een andere Nederlander het stuur moest overnemen. Zo hadden wij een Nederlands jeep... Tsja wie niet luisteren wilt moet maar voelen...( wij hebben niks met ongeluk te maken gehad, wij hebben zelf eerste hulp verleend...). Hierna zijn wij voorzichtig doorgereden richting baby beach. Onderweg zijn wij nog een grot in geweest. Op baby beach konden wij mooi naar de visjes kijken. Wij hebben deze dag dus veel gezien en een leuke tijd gehad. Na al het stof en viezigheid er af gedoucht te hebben zijn wij gaan eten op een leuk restaurant op een pier. Zie foto van Facebook.

De volgende dag was weer een rustdag. Strandwandeling, zonnen en zee. Tegen vijf uur mocht Merlijn eindelijk kennis maken met de bekende happy hour bij restaurant matthews. Hier drinken mijn ouders wel vaker wat...Ronald en Merlijn trakteerde hier op een aantal drankjes. Smaakte prima met een mooie zonsondergang op het strand. S'avonds was het weer tijd om te gaan eten en nu echt op het strand. Merlijn trakteerde!! Wat een top gozer die neef! En het smaakte ook prima.

Vrijdags was alweer de laatste hele dag. Via een mooie toeristische route zijn wij naar baby beach gereden. Nu konden we wat makkelijker snorkelen aangezien het nu minder druk was. Tevens de tijd om wat onderwater foto's te nemen. Na de lunch zijn wij teruggereden naar het strand in de buurt bij ons appartement. Helaas moesten wij wel door Oranjestad heen rijden. Door de overstekende toeristen van de cruise schepen staat er altijd een lange file....wij waren iets minder blij met deze toeristen.
Na het strand was het weer tijd voor een spelletje. Helaas wonnen de oudjes weer met barricade. Maar Ronald en Merlijn sloegen S'avonds keihard terug met canasta. Mijn ouders verplichten mij om de uitslagen van de spelletjes op te nemen in het verslag...mijn diepe excuus voor deze taaie kost...

Op zaterdag mochten wij weer richting Nederland vertrekken. Maar eerst nog zon, zee en strand en een afsluitende lunch bij matthews. Intussen kan ik met een fantastisch uitzicht mijn verslag bijwerken.... Op naar de volgende reis. Die ik ga komende week meer vorm geven. Wie weet een cursus Spaans volgen in Spanje?? Eerst Pasen vieren.

Een warme en zonnige groet, ook namens Merlijn

Ronald

• 12 April 2014 - 22:39

Wilma :

Hi Ronald
    Zo te lezen vermaken jullie prima! Leuk te lezen. Het zit er bijna weer op en het volgende avontuur dient zichwer aan? Gelijk heb je. Geniet ervan en de groetjes uit Remunj

• 13 April 2014 - 08:50

Laura:

Duidelijk toe aan een aantal AV-dagen als jullie terug zijn :)

• 13 April 2014 - 13:49

Hilda:

En weer een leuk verslag! Welkom in ons landje en fijne Paasdagen vast toegewenst,
    Groetjes, Bert en Hilda