Italië deel 2 - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu Italië deel 2 - Reisverslag uit Venetië, Italië van Ronald Janknegt - WaarBenJij.nu

Italië deel 2

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

08 Mei 2014 | Italië, Venetië

Italië deel 2

Voordat ik naar Venetië vertrok ben ik 's'ochtends eerst nog Florence ingegaan. Ik wou toch nog naar de dom sante Maria del fiore. De dom is een van de grootste van Europa. Van buiten was het mooi, van binnen viel wat tegen. In de koepel waren wel mooie schilderingen van het laatste oordeel. Hiernaast lag het baptisterium, waar tot het eind van de 19de eeuw de baby's werden gedoopt. Van binnen waren ook mooie schilderingen op het dak. De rijen waren te doen... Tevens ben ik nog de klokkentoren in geweest. Na 414 treden bereikte ik eindelijk de top met een prachtig uitzicht over Florence en omgeving. Wow! Dit was de klim en het wachten in de rij ( gelukkig in de zon) de moeite waard. De dom kon ook nog beklommen worden maar hier stond wel een hele lange rij voor en ik had al een prachtig uitzicht gehad op Florence en de dom.
Na een ruim twee uur durende treinrit kwam ik aan op de laatste Italiaanse bestemming Venetië! Wow wat een stad, om verliefd op te worden. Ik heb meteen een dagpas voor drie dagen gekocht voor de boot en ben met boot 1 richting het hostel gevaren. Zoals de meeste denk ik wel weten ligt Venetië aan allemaal kanalen, dus het vervoer in de stad gaat allemaal over het water. Tijdens de bootreis had ik al mooi uitzicht over Venetië en kreeg een goede indruk van de stad. Om 18 was ik bij het hostel, dus maar ff de omgeving verkend. Ik zat vlakbij Campo santo Stefano. Vanaf de brug ponto dell'Accademia (vlakbij) had ik een prachtig uitzicht op de kerk Santa Maria della Salute. Dit is een van de bekendste plaatjes van Venetië. S'avonds raakte ik nog met wat mensen aan de praat in het restaurant. Met wat info inwinnen over Venetië.

De volgende was het zonnig weer. Dus maar eens goed Venetië verkennen. Via de Rialto brug ben ik naar de andere kant van het kanaal gelopen. Van daar met de boot naar de eerder genoemde kerk. Van buiten zag deze er vele malen mooier uit dan van binnen. Wel had je rond de omgeving van de kerk een prachtig uitzicht over het water van twee kanten van het eiland. Met de boot verder naar het bekende San Marco plein. Wow wat een drukte... Wanneer leren de toesisten het nou dat als ik er aan kom dat ze weg moeten ;-). Na een rij met stomme toeristen ben ik de kerk in geweest. Deze zag er van binnen wel mooi uit. Tevens ben ik weer de klokkentoren op geweest, waar nu wel een lift aanwezig was. Hulde!!!
Het uitzicht over Venetië was spectaculair. Na een broodje en de omgeving rond San Marco ben ik weer op boot 2 gestapt. Na een uitgebreide boottocht ben ik weer bij s.Toma uitgestapt. Bijna een heel rondje gedaan. Was zeker de moeite waard. Want Venetië is van het water ook goed te bewonderen. Deze buurt heb ik ook weer goed verkend. Helaas vond een vogel het nodig om wat op mijn hoofd te laten vallen. Grrrr. Als snack stond dus een lekker vogeltje op het menu. ( nee hoor gewoon een pizza punt). Hierna ben ik lopend naar het station gegaan en deze buurt verkend. Hier waren veel toeristen shops en een rustige joodse wijk. Met boot 1 vanaf het station terug naar het hostel. Na een frisse en schoonmakende douche ben ik gaan eten. Via tripadvisor had ik een goed restaurant gevonden. Helaas heb ik deze niet kunnen vinden... De straten/steegjes zijn allemaal klein dus is het moeilijk om iets te vinden. Zelfs met gps. Via San Marco plein terug richting de buurt van het hostel. Onderweg toch nog een goed restaurant gevonden. Deze nacht had ik geen kamergenoten dus de kamer voor mij alleen. Heerlijk. Overigens was het vandaag goed zonnig weer!! Eindelijk.

Op woensdag ben ik nog de buurt bij de Rialto brug geweest en bij de accademia. Met een aantal verschillende boten door naar een ander eiland. Als eerste het eiland Murano. Op dit eiland word veel aan glasbewerking gedaan. Dus heeell veel shops met glazen spullen. Na de lunch en het eiland verkend te hebben boot 12 verder genomen naar Burano. Dit eiland staat bekend om de kleurrijke huizen. Heel mooi. Helaas was het bewolkt met zelfs wat miezer regen waardoor het niet zo mooi was als de zon had geschenen. Dus een goede reden om ooit terug te gaan naar Venetië. Na een lange bootreis ben ik weer in Venetië aangekomen. Eilanden is ruim een uur varen. Om half negen op zoek naar een jazz café die goed bekend stond. Helaas weer niet kunnen vinden maar wel een heel leuk gezellig plein. Dit plein heet Campo San Margherita. Een plein vol met locale bevolking met name studenten. Besloten om hier maar een pizza te eten. Omdat het begon te regen maar wat langer gedaan over mijn limoncello. Toen net droog was na ongeveer 15 minuten teruggelopen. Helaas had ik geen privé kamer meer...

De volgende dag op tijd op om weer richting Nederland te gaan. Eenmaal bij de bussen aangekomen zag ik dat deze regelmatig vertrokken en er niet zo lang over deden als wat ze in het hostel zeiden. Dus ff in de zon bij het station gezeten met een mooi uitzicht over het kanaal. Helaas had deze sukkel bij de verkeerde bus gekeken naar de andere luchthaven. Oeps!!! De volgende bus ging pas om 12:10 en deed er inderdaad een uur over. Dom! Dus een taxi moeten nemen...weg budget trip...:S. Met een vertraging van een half uur weer veilig geland in het natte Nederland.

Het reizen alleen was in het begin wel wennen, met name het eten. Maar het beviel steeds beter, dus heb een prima tijd gehad. Met name Venetië vond ik een geweldige stad. De volgende keer maar met een mooie vriendin ;-). Florence was ook erg mooi maar te druk...
Nu ff paar daagjes thuis en door naar Barcelona voor de Spaans cursus.

Groeten Ronald

  • 08 Mei 2014 - 19:36

    Claudia :

    Goh alweer terug dus. Wat gaat dat snel.
    Venetië zijn we nog niet geweest maar dus zeker de moeite waard!
    Leuk!

  • 08 Mei 2014 - 21:42

    Anneke:

    een mooi verslag je beleeft genoeg , geniet ervan

  • 15 Mei 2014 - 16:53

    Ingrid:

    Wat een gezellig verslag je kunt wel lezen van wie jij een zoon bent.
    Kan me voorstellen dat alleen eten even moet wennen.
    Nu op naar Spanje dus.

  • 21 Mei 2014 - 09:49

    Hans:

    Dag oud collega,
    Je reist ook van Italie naar Spanje om spaans te leren? die taal heb je binnen een accountantsorganisatie (nog) niet nodig. Geniet van het mooie weer en het lekkere eten.
    Hoelang blijf je eigenlijk in Spanje?
    Tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Ronald

Actief sinds 20 Feb. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 16766

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 07 Oktober 2014

Zuid Amerika

16 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Midden en oost Europa

24 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Noord-Europa

10 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Spanje. Spaans cursus

29 April 2014 - 08 Mei 2014

Noord Italië

03 April 2014 - 13 April 2014

Curaçao en Aruba

03 Maart 2014 - 25 Maart 2014

Amerika

Landen bezocht: